Säännöt - PGC League

Counter-Strike: Global Offensive

Liiga noudattaa SEUL:in sääntöjä.

Vaadimme myös että Suomen e-urheilun eettinen ohjeiston ohjeita noudatetaan. Ohjeisto sisältää erilaisia ohjeita käyttäytymiseen, kanssapelaajien kunnioittamiseen sekä yhdenvertaisuuden lisäämiseen.

Voitosta saa 3 pistettä.

Runkosarjan sijoitus määräytyy seuraavasti:

  1. Eniten pisteitä
  2. Eniten pisteitä keskinäisistä peleistä
  3. Voitettujen ja hävittyjen kierrosten ero (keskinäiset)
  4. Voitettujen ja hävittyjen kierrosten ero (kaikki)

Runkosarjan kahdeksan parasta joukkuetta jatkavat pudotuspeleihin.

Joukkueen pelaajat

Joukkue saa vapaasti valita pelaajia jokaiseen peliin kahdeksasta ilmoitetusta pelaajista. Jos joukkueella ei kuitenkaan ole viisi pelaajaa, joukkue saa vaihtaa pelaajia jotka eivät ole vielä pelanneet liigassa. Jos joukkueella ei vielä ole kahdeksan pelaajaa, pelaajia saa lisätä. Tästä pitää kuitenkin ilmoittaa admineille viimeistään päivä ennen matsia.

Vain ne pelaajat jotka ovat pelanneet ainakain yhden ottelun runkosarjassa saavat osallistua pudotuspeleihin ja finaaleihin.

In-game & eBot

CS:GO-servereiden IP:t ja salasanat saadaan osoitteesta https://pgcl.fi/me.

Kotijoukkue, eli vasemmanpuoleinen joukkue A - B, joinaa CT-side. (eBot vaihtaa joukkueiden nimet CT/T:n paikalle, joten oikean puolen valitseminen ei pitäisi olla vaikeaa)

Matsin hoitaa eBot eri !komentojen avulla, joita kirjoitetaan in-game chattiin.

  • Vain kapteeni kirjoittaa !ready kun koko joukkue on serverilla
  • Kun molemmat joukkueet ovat !ready:neet, countdowni puukkokierrokselle alkaa
  • Countdownin voi pysäyttää väliaikaisesti komennolla !unready

Jos käynnistätte matsin vahingossa, voitte palata warmuppiin jos molemmat joukkueet kirjoittaa !stop

Puukkokierroksen voittaneen joukkueen kapteeni kirjoittaa !switch (vaihtaa puolta) tai !stay (pysyy nykyisellä puolella).

SEUL:in sääntöjen mukaan molemmilla joukkueilla on oikeus minuutin pituiseen tekniseen tai taktiseen aikalisään per puoli. Tämä aktivoituu kirjoittamalla !pause, ja alkaa ensi kierroksen freeze-timellä. Peli pysyy pysäytettynä kunnes molemmat joukkueet kirjoittavat !unpause. Aikalisien väärinkäyttö voi johtaa pistemenetykseen/hylkäykseen.

Puukkokierroksen jälkeen ja erätauolla on myös pieniä taukoja, ja molemmat joukkueet pitää !readyä.

Anticheat, VAC & EasyAntiCheat

Pidämme Valve:n kanssa samaa linjaa jossa VAC-bannis ovat pysyviä. Jos yksikin pelaajaa joukkueesta saa VAC-banin KOKO JOUKKUE hylätään.

Tämän lisäksi servereillä on EasyAntiCheat.

No-show / walkover

Matsit pitää alkaa sovittuun aikaan. Jos toisella joukkueella ei ole kaikki pelaajat palvelimella, he joko !ready alivoimaisena, tai antavat walkoverin.

Jos walk-over annetaan, ottakaa screenshot scoreboardista ja Steam-overlayista kellonajalla ja jaa ne meille Imgurin kautta.

Kartat

Käytämme CS:GO:n virallista map-poolia

Kartta määritetään niin, että joukkueet bannaa vuorotellen yhden kartan map-poolista kunnes on enää yksi kartta jäljellä.

Vierasjoukkue, eli oikea joukkue A - B, aloittaa bannauksen.

Ban-processin on oltava valmis viimeistään 15 min ennen matsin alkamista.

CS:GO Official map-pool
Train
Cobblestone
Inferno
Mirage
Cache
Overpass
Nuke

Demos / screenshots

Palvelimet tallentaa automaattisesti GOTV-demot (64tick). Myös server-logit tallennetaan. Voitte myös tallentaa omat demot ja screenshotit tulostaulusta, jos niin haluatte.

Mahdolliset huijaus-syytökset käydään läpi GOTV-demojen avulla.

Pudotuspelit

Sarjataulukon kahdeksan parasta joukkuetta etenee pudotuspeleihin. Premier Leaguen semifinaalit ja finaali pelataan yleisötapahtumalla (Lisää infoa myöhemmin), Amateur League pelataan kokonaisuudessaan ONLINE. Formaatti on BO3 map vetolla.

Päivitetty 30.8.2017